Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

I.  Úvodné ustanovenia

  1. Tieto VOP upravujú všetky vzťahy súvisiace s uzatvorením podnájomnej zmluvy na diaľku, ktorej predmetom je prenájom skladových priestorov a poskytovanie služieb spojených s prenájmom v nebytových priestoroch skladového objektu GREPO, Bytčická 2, 010 01 Žilina.
  2. „Spoločnosťou“ sa rozumie spoločnosť Mantami s.r.o. Stráža 221, 013 04 Stráža, IČO: 51291169, zapísaná v obchodnom registri okresného súdu Žilina, Oddiel Sro, vložka č. 69261/L.
  3. „Zmluva“ znamená zmluvu uzatvorenú na diaľku prostredníctvom webovej aplikácie dostupnej na internetovej adrese www.grepo.sk, ktorej predmetom je prenechanie Skladového boxu do jeho užívania Zákazníkovi pre účely skladovania hnuteľných vecí, a to spôsobom a za podmienok uvedených v Zmluve a týchto VOP (ďalej len „prenájom“).
  4. „Zákazníkom“ sa rozumie akákoľvek fyzická osoba (ktorá dovŕšila vek 18 rokov) alebo akákoľvek právnická osoba, ktorá so Spoločnosťou uzatvorila Zmluvu, resp. využíva webové rozhranie portálu www.grepo.sk za účelom uzatvorenia Zmluvy.
  5. „Zmluvnými stranami“ sa rozumejú Zákazník a Spoločnosť v prípade ak uzatvorili Zmluvu.
  6. „Nájomným“ sa rozumie peňažná odplata, ktorú bude Zákazník platiť Spoločnosti v zmysle dojednanej Zmluvy.
  7. „Grepo“ sa rozumie nebytové priestory – skladový objekt, v ktorom sú umiestnené Skladové boxy, nachádzajúci sa na adrese Bytčická 2, 010 01 Žilina.
  8. „Objednávkou“ sa rozumie proces uzatvorenia Zmluvy prostredníctvom webového sídla Spoločnosti.
  9. „Trvaním nájmu“ sa rozumie trvanie dĺžky prenájmu, po ktorého uplynutí dôjde k realizácii opakovanej platby za prenájom za účelom predĺženia prenájmu na ďalšie obdobie ohraničené trvaním nájmu. Trvanie nájmu je zároveň fakturačným obdobím opakovane poskytovanej služby.
  10. „Skladovým boxom / Skladovacím boxom / Boxom“ sa rozumie vymedzená časť nebytového priestoru (skladu / skladového objektu) nachádzajúceho sa na adrese Bytčická 2, 01 01 Žilina, ktorá je označená názvom „Skladový box“ a je ohraničená plechovou stenou a vstupnými uzamykateľnými dverami a konkrétnym číselným označením.
  11. „Prevádzkovým poriadkom“ sa rozumie prevádzkový poriadok Spoločnosti v prevádzke Grepo, na adrese Bytčická 2, 010 01 Žilina.
  12. Predmetom Zmluvy je prenájom konkrétneho Skladovacieho boxu s číselným označením uvedeným v potvrdení Objednávky, ktorú zákazník obdrží po úspešnom uzatvorení Zmluvy na diaľku a dokončení Objednávky.
  13. Spoločnosť je oprávnená dať ostatnú časť nebytového priestoru ďalej do prenájmu na základe zmluvy o nájme nebytového priestoru s vlastníkom objektu Grepo na ulici Bytčická 2, 010 01 Žilina.

II.  Objednávka

  1. Zákazník je oprávnený si prezrieť aktuálnu ponuku a vybrať v danom čase Spoločnosťou ponúkané Skladovacie boxy.
  2. Výberom trvania nájmu z ponúkaných možností (trvanie nájmu je zároveň fakturačným obdobím) a kliknutím na tlačidlo VYBRAŤ pod vybraným skladovacím boxom, bude Zákazník presmerovaný na objednávkový formulár.
  3. V hornej časti objednávkového formulára môže Zákazník dodatočne zmeniť trvanie nájmu(fakturačné obdobie), a môže zadať zľavový kód.
  4. V objednávkovom formulári Zákazník pravdivo vyplní požadované údaje, odklikne tlačidlá Súhlasím z obchodnými podmienkami  a spracovaním osobných údajov a potvrdí objednávku skladového boxu kliknutím na tlačidlo OBJEDNAŤ.
  5. Bližšia špecifikácia (spôsobu) úhrady platby je uvedená v článku VIII. týchto VOP.
  6. Dokončenie Objednávky bude Zákazníkovi potvrdené doručením potvrdzovacieho e-mailu, doručeného na Zákazníkom zadanú e-mailovú adresu. K uzavretiu Zmluvy, a teda ku vzniku konkrétnych práv a povinností Zmluvných strán vo vzťahu k príslušnému objednanému Skladovaciemu boxu, dochádza okamihom doručenia potvrdzovacieho e-mailu – oznámenia o akceptácii zadanej objednávky zaslaného Spoločnosťou na Zákazníkom uvedenú e-mailovú adresu.

III. Trvanie Zmluvy

  1. Zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú. 
  2. V čase 2 dni pred každým skončením trvania nájmu, ktorý si Zákazník zvolil v procese Objednávky Skladového boxu, obdrží Zákazník informačný e-mail s upozornením na blížiaci sa termín opakovanej platby za prenájom Skladového boxu.
  3. V deň skončenia trvania nájmu bude uskutočnená automatická opakovaná platba vo výške odplaty za prenájom Skladového boxu. Zákazník súhlasí s uskutočnením opakovanej platby vo výške odplaty za prenájom Skladového boxu na ďalšie obdobie trvania nájmu.
  4. Zákazník, ktorý uzatvoril Zmluvy na dobu neurčitú je oprávnený kedykoľvek po uplynutí prvých 14 dní trvania prenájmu požiadať o ukončenie prenájmu s 2-týždňovou výpovednou lehotou zaslaním emailu na adresu Spoločnosti. O začiatku plynutia výpovednej lehoty a dátume ukončenia prenájmu bude Zákazník informovaný prostredníctvom e-mailu. 
  5. Zákazník, ktorý uzatvorí Zmluvu s dobou trvania nájmu od 6 mesiacov do 12 mesiacov (resp. do 365 dní) má nárok na poskytnutie zľavy z nájmu vo výške podľa aktuálneho cenníka Spoločnosti.

IV.  Objednanie doplnkového tovaru

  1. Zákazník je oprávnený v priebehu procesu Objednávky zahrnúť do objednávky (požiadavky na uzatvorenie Zmluvy) zaslanej Spoločnosti aj doplnkový tovar, podľa aktuálnej ponuky doplnkového tovaru zobrazeného na webstránke Spoločnosti www.grepo.sk. Pod pojmom doplnkový tovar sa rozumie najmä, nie však výlučne napr. baliaci materiál, zámky, regály, krabice a iný obdobný tovar.
  2. Doplnkový materiál je považovaný za doplnkovú službu poskytovanú Spoločnosťou ako príslušenstvo k nájmu Skladovacieho boxu. Ceny za takýto doplnkový tovar budú uvedené v ponuke na webstránke www.grepo.sk a zároveň aj v cenníku Spoločnosti.
  3. V prípade voľby doplnkového tovaru zo strany Zákazníka v procese Objednávky, sa cena za Zákazníkom zvolené množstvo a druh doplnkového tovaru pripočíta k príslušnej prvej platbe, ktorú uskutoční Zákazník voči Spoločnosti.
  4. Spoločnosť sa zaväzuje odovzdať Zákazníkovi doplnkový tovar v deň prevzatia Skladového boxu. Na potenciálne vady doplnkového tovaru a možnosť uplatňovania nárokov z nich Zákazníkom, sa primerane vzťahujú ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a ostatných relevantných právnych predpisov platných na území SR.  

V.  Zánik Zmluvy výpoveďou

  1. Podnájomný vzťah založený Zmluvou môže inak zaniknúť:
  • a) písomnou dohodou Zmluvných strán,
  • b) písomnou výpoveďou ktorejkoľvek Zmluvnej strany.
  1. Spoločnosť je oprávnená vypovedať zmluvu v zmysle ust. § 9 ods. 2 zákona č. 116/1990 Zb. o nájme a podnájme nebytových priestorov v znení neskorších predpisov, s 2 týždňovou výpovednou lehotou, ktorá začína plynúť od prvého dňa nasledujúceho po dni, v ktorom bola Zmluva Spoločnosťou Vypovedaná, a to z nasledujúcich dôvodov:
  • a) Zákazník (nájomca) užíva Skladovací box napriek písomnému  upozorneniu opakovane v rozpore so Zmluvou (napr. Zákazník užíva Skladový box na iný účel ako je určený v  Zmluve, porušuje Prevádzkový poriadok, napriek upozorneniu Spoločnosti, prenechá Skladové boxy do prenájmu tretej osobe),
  • b) Spoločnosť nebude schopná uskutočniť opakovanú platbu v zmysle článku VIII. týchto VOP prostredníctvom platobnej brány z dôvodu na strane Zákazníka,
  • c) Zákazník napriek písomnému  upozorneniu opakovane porušuje požiarno-bezpečnostné predpisy a iné všeobecne záväzné platné predpisy vzťahujúce sa k nájmu Skladovacieho boxu,
  • d) Zákazník alebo osoby, ktoré so Zákazníkom užívajú Skladovací box napriek písomnému upozorneniu opakovane závažným spôsobom porušujú kľud, poriadok a bezpečnosť v objekte Grepo, na adrese Bytčická 2, 010 01 Žilina,
  • Týmto zároveň nie je dotknuté právo Spoločnosti vypovedať Zmluvu na základe ostatných výpovedných dôvodov uvedených v ust. § 9 ods. 2 zákona č. 116/1990 Zb. o nájme a podnájme nebytových priestorov v znení neskorších predpisov.
  1. Zákazník je oprávnený Zmluvu vypovedať s 2 týždňovou výpovednou lehotou ktorá začína plynúť od prvého dňa nasledujúceho po dni, v ktorom bola Zmluva Zákazníkom vypovedaná, ak sú naplnené dôvody na výpoveď podľa § 9 ods. 3 zákona č. 116/1990 Zb. o nájme a podnájme nebytových priestorov v znení neskorších predpisov.

VI.  Odstúpenie od Zmluvy Zákazníkom, ktorý je spotrebiteľom

  1. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, je oprávnený odstúpiť od Zmluvy bez udania dôvodu do štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa uzavretia Zmluvy. Toto právo môže využiť výlučne len Zákazník, ktorý je spotrebiteľom v zmysle zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
  2. Zákazník môže uplatniť právo na odstúpenie od Zmluvy bez udania dôvodu v písomnej podobe na adresu Spoločnosti (napr. e-mailom alebo listom doručeným na adresu Spoločnosti), prípadne odoslaním vyplneného formulára na to určeného z webovej stránky Spoločnosti (www.grepo.sk). Lehota na odstúpenie od Zmluvy bez udania dôvodu je zachovaná, ak Zákazník zašle oznámenie o odstúpení od Zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od Zmluvy. Odstúpenie od Zmluvy bez udania dôvodu musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od Zmluvy, najmä identifikáciu Zákazníka. Spoločnosť v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení Zmluvy vráti Zákazníkovi všetky ním prijaté platby po odpočítaní Nájomného za dobu trvania Zmluvy, t.j. do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Spoločnosť vráti platbu rovnakým spôsobom, ako Zákazník použil pri svojej platbe, prípadne iným vhodným spôsobom (napr. bankovým prevodom).

VII. Prevzatie skladového boxu

  1. Zákazník je oprávnený užívať Box pre účely skladovania nepretržite počas celej doby trvania Zmluvy a to spôsobom a za podmienok uvedených v týchto VOP, v Prevádzkovom poriadku a v Zmluve.
  2. Prístup do Skladovacieho boxu je chránený elektronickým zabezpečovacím systémom nainštalovaným na zámku vstupných dverí nehnuteľnosti, v ktorej sa Skladový box nachádza, ako aj kódovým zámkom na vstupných dverách samotného Skladového boxu.
  3. Každému Zákazníkovi bude na základe Zmluvy pridelený jedinečný prístupový 5-miestny kód, ktorý slúži na vstup do priestorov objektu GREPO, v ktorých sa Skladovací box nachádza, a jedinečný prístupový 4-miestny kód, slúžiaci na odomknutie Skladovacieho boxu. Vstup do Boxu je teda umožnený po zadaní prístupového 5-miestneho kódu a následne zadaním 4-miestneho prístupového kódu (Skladový box).
  4. Po ukončení Nájmu dochádza k automatickej zmene jedinečných prístupových kódov, v dôsledku čoho sa Zákazníkovi znemožní vstup do nehnuteľnosti – prevádzky GREPO (Bytčická 2, 010 01 Žilina), v ktorej sa Box nachádza, ako aj k samotnému Boxu.
  5. Zákazník je povinný chrániť jedinečné prístupové kódy pred ich sprístupnením tretím osobám a po uzavretí Boxu vždy overiť, či došlo k riadnemu uzamknutiu Boxu, ako aj samotnej nehnuteľnosti (objekt GREPO), v ktorej sa Box nachádza. V prípade, ak dôjde k strate ktoréhokoľvek z jedinečných prístupových kódov alebo k jeho sprístupneniu neoprávnenej osobe, Zákazník je povinný do dvadsaťštyri (24) hodín od tejto skutočnosti informovať Spoločnosť a požiadať o deaktiváciu prístupového kódu a vygenerovanie nového.
  6. Zákazník zodpovedá za škody spôsobené zneužitím prideleného PIN kódu neoprávnenými osobami.

VIII.  Úhrada nájomného

  1. Zákazník je povinný platiť Nájomné za užívanie Boxu vo výške uvedenej v Objednávke Zákazníka odoslanej Spoločnosti.
  2. Nájomné sa uhrádza prostredníctvom platobnej brány Stripe, ak sa Zmluvné strany nedohodli inak.
  3. Zákazník potvrdí súhlas s osobitnými podmienkami platobnej brány Stripe, na základe čoho Zákazník výslovne súhlasí, že všetky úhrady Nájomného sa budú realizovať cez platobnú bránu Stripe formou automatického strhávania platieb z platobnej karty (tzv. opakované platby), a to po zadaní údajov príslušnej platobnej karty Zákazníka v platobnej bráne Stripe v súlade s podmienkami opakovaných platieb a podmienkami platobnej brány Stripe a v súlade s týmito VOP a podmienkami Platieb Stripe. Zákazník je zároveň povinný uhradiť pri odoslaní Objednávky  Spoločnosti platbu predstavujúcu Nájomné za prvé fakturačné obdobie/trvanie nájmu vopred, a to spôsobom podľa predošlej vety tohto bodu VOP.
  4. Zákazník nie je oprávnený zadržať úhradu splatného záväzku voči Spoločnosti z dôvodu prebiehajúcej reklamácie alebo nárokov na náhradu škody.
  5. Zákazník má právo na zľavu z Nájomného vtedy, ak Box nemohol užívať pre účely skladovania preto, že Spoločnosť si neplní svoje povinnosti zo Zmluvy a Skladový box nebol sposobilý na dohodnuté užívanie. Právo na zľavu z Nájomného je Zákazník povinný uplatniť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 5 dní odo dňa vzniku nemožnosti užívania Boxu pre účely skladovania.

X. Vrátenie boxu, ukončenie Zmluvy

  1. V deň ukončenia Zmluvy je Zákazník povinný vypratať Skladový box a zanechať ho  v stave v akom ho prevzal, s prihliadnutím na obvyklé opotrebovanie. V prípade, že tak neurobí a nedôjde k realizácii platby na ďalšie obdobie z dôvodu nemožnosti uskutočnenia opakovanej platby, Zákazník súhlasí s vyprataním a premiestnením vyprataného vybavenia a dokumentácie (zo Skladovacieho boxu) do náhradných skladových priestorov na náklady Zákazníka.
  2. O vyprataní vecí nachádzajúcich sa v Skladovacom boxe bude za prítomnosti notára spísaná zápisnica obsahujúca zoznam vecí nachádzajúcich sa v Skladovom boxe a miesto (adresu) náhradných skladových priestorov, do ktorých boli tieto veci po vyprataní umiestnené. Náklady vo výške skutočne vynaložených nákladov spojených s vyprataním a skladovaním vecí Zákazníka uhradí Zákazník na základe faktúry vystavenej Spoločnosťou resp. treťou osobou (vlastníkom skladových priestorov, do ktorých boli veci Zákazníka po vyprataní umiestnené) v lehote jej splatnosti. Pokiaľ si Zákazník neprevezme predmetné veci do dvoch mesiacov odo dňa ich vypratania, Zákazník týmto udeľuje súhlas na predaj týchto vecí Spoločnosťou priamym predajom. Spoločnosť  je oprávnená uspokojiť akýkoľvek záväzok Zákazníka voči Spoločnosti vyplývajúci z uzatvorenej Zmluvy z výťažku z predaných vecí a zostatok bezodkladne zaslať Zákazníkovi na jeho bankový účet.
  3. V prípade nadmerného opotrebenia, poškodenia alebo znehodnotenia Skladovacieho boxu Zákazníkom, je Zákazník povinný uhradiť všetky náklady nutné na uvedenie priestorov do pôvodného stavu. 

XI. Prevádzkové podmienky

  1. Zákazník je povinný využívať Box v súlade so všeobecnými záväznými právnymi predpismi, Prevádzkovým poriadkom a týmito VOP.
  2. Zákazník je povinný udržiavať Box v riadnom stave, užívať Box len na dohodnuté účely a zabezpečiť, aby nedošlo k poškodeniu alebo inému znehodnoteniu Boxu či priestorov objektu Grepo a odstrániť všetky škody, ktoré spôsobil Zákazník a/alebo ktoré boli spôsobené osobami, ktorým Zákazník umožnil vstup do Boxu.
  3. Zákazník je oprávnený využívať Box iba a výlučne na účel skladovania – úschovy hnuteľných vecí. Zákazníkovi sa predovšetkým výslovne zakazuje užívať Box na účely zriadenia prevádzky, akéhokoľvek druhu bývania alebo iného obdobného užívania, a to aj v prípade, ak súvisí so skladovaním – úschovou hnuteľných vecí, tiež sa výslovne zakazuje chovať v Boxe akékoľvek zvieratá..
  4. Spoločnosť nenesie žiadnu zodpovednosť za veci uskladnené v Boxe, najmä nezodpovedá za odcudzenie vecí alebo vznik akejkoľvek škody Zákazníkovi.
  5. Zákazník je oprávnený si poistiť vznik škôd na svojom majetku prostredníctvom vlastného poistenia. Spoločnosť má v tejto súvislosti uzatvorené poistenie zodpovednosti za škody spôsobené prevádzkovou činnosťou a poveternostnými vplyvmi. V prípade vzniku škody na majetku Zákazníka je Zákazník povinný preukázať hodnotu škody na svojom majetku spôsobom požadovaným poisťovňou.
  6. Zákazník nesmie využívať Box na skladovanie vecí a/alebo látok, ktorých držba a/alebo uskladnenie je zakázané všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými na území SR alebo v rozpore s nimi, najmä ktoré môžu spôsobiť ujmu alebo škodu na zdraví, živote, majetku alebo životnom prostredí. Zákazník nesmie využívať Box na skladovanie vecí a/alebo látok, ktoré porušujú požiarno-bezpečnostné predpisy ako napríklad horľavé kvapaliny, pneumatiky, výbušniny a pod. Zákazník nesmie bez príslušného povolenia, súhlasu alebo iného oprávnenia uložiť v Boxe veci a/alebo látky na držbu a/alebo uskladnenie ktorých sa vyžaduje takéto povolenie, súhlas alebo iné oprávnenie. Zákazník je povinný na túto skutočnosť Spoločnosť vopred upozorniť.
  7. Zákazník berie na vedomie, že maximálne pozemné zaťaženie Skladového boxu objektu Grepo je 250 kg/m2.
  8. Zákazník nesmie prenechať Box alebo jeho časť do prenájmu alebo užívania tretej osobe.
  9. Zákazník je oprávnený umožniť vstup do Boxu a/alebo priestorov, v ktorých sa Box nachádza iba osobám, za ktorých preberá zodpovednosť v plnom rozsahu a ktorých konanie a/alebo opomenutie konania sa považuje sa konanie a/alebo opomenutie konania Zákazníka.
  10. Zákazník uzatvorením Zmluvy potvrdzuje, že sa oboznámil so znením Prevádzkového poriadku, ktorý je dostupný na webstránke Spoločnosti (www.grepo.sk).
  11. Zákazník nesmie rušiť iných nájomcov, podnájomníkov alebo vlastníkov pri výkone ich práv a oprávnených záujmov. Zákazník najmä nesmie pri užívaní Boxu používať materiály, postupy a zariadenia poškodzujúce prostredie alebo obťažovať tretie osoby hlukom, prachom, popolčekom, dymom, plynmi, parami, pachmi, pevnými a tekutými odpadmi, svetlom, tienením, vibráciami alebo ďalšími emisiami.
  12. Zákazník je povinný bezodkladne oznamovať akékoľvek skutočnosti, ktoré môžu spôsobiť škodu, ujmu alebo iným spôsobom mať zásadný vplyv na užívanie Boxu a plnenie Zmluvy, ako aj každú udalosť ohrozujúcu bezpečnosť osôb, majetku a životného prostredia v Boxe.
  13. Zákazník sa zaväzuje udržiavať poriadok a čistotu v Boxe, ako aj na vonkajších priestoroch Boxu, priestoroch priľahlých k Boxu a spoločných priestoroch prevádzky Spoločnosti, v ktorých sa Box nachádza.
  14. Zákazník sa zaväzuje, že odpady, ktoré vzniknú jeho činnosťou, bude likvidovať na vlastné náklady v zmysle platných právnych predpisov.
  15. Zákazník nesmie v Boxe používať vykurovacie zariadenia ani napájať na elektrickú inštaláciu žiadne elektrické zariadenia.
  16. Zákazník nesmie v Boxe vykonávať žiadne stavebné úpravy priestorov, akékoľvek zmeny, či inak technicky a/alebo stavebne zasahovať do priestoru Boxu.
  17. Zákazník je povinný písomne bez zbytočného odkladu oznámiť Spoločnosti potrebu opráv Boxu, ktoré má urobiť a ich vykonanie umožniť a umožniť i vykonanie iných nevyhnutných opráv. Opravy vykonáva iba a výlučne Spoločnosť, pokiaľ nie je medzi Zmluvnými stranami dohodnuté inak. V prípade, ak sa Zmluvné strany dohodnutú, že opravy vykoná Zákazník, Zmluvné strany zároveň dojednajú výšku nákladov, ktoré Spoločnosť Zákazníkovi nahradí, v opačnom prípade nemá Zákazník právo opravu vykonať.
  18. Zákazník je povinný umožniť Spoločnosti vstup do Skladového boxu, a to za účelom jeho kontroly, prípadne obhliadky a/alebo z dôvodu prípravy na prípadné úpravy, údržbu či opravy, ktoré sa majú v Boxe vykonať. Spoločnosť je oprávnená vstúpiť do Skladového boxu len za účasti Zákazníka alebo ním poverenej osoby počas bežných pracovných hodín Spoločnosti a len za podmienky, že oznámila a požiadala Zákazníka o sprístupnenie Skladového boxu 48 hodín vopred.
  19. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade plánovaných alebo predpokladaných úprav, údržby a opráv Boxu je Zákazník povinný znášať obmedzenie v užívaní Boxu bez nároku na zľavu z Nájomného alebo iných nárokov Zákazníka, ak obmedzenie netrvá dlhšie ako 15 dní a nedochádza k obmedzeniu prístupu do Skladového boxu.
  20. Zákazník nesmie bez písomného súhlasu Spoločnosti umiestniť na vonkajších priestoroch Boxu, v spoločných priestoroch objektu Grepo žiadne hnuteľné veci, odpad, reklamnú tabuľu, logo, či iné vývesky a označenia.
  21. Zákazník berie na vedomie, že Box, vonkajšie priestory Boxu, spoločné priestory objektu Grepo, v ktorom sa Box nachádza, môžu byť monitorované kamerovým systémom a/alebo zabezpečené bezpečnostným a zabezpečovacím signálnym zariadením.
  22. Zákazník je oprávnený využívať parkovacie miesta určené pre nájomcov Grepo len po dobu pobytu Zákazníka potrebnú na osobnú návštevu v prevádzke Grepo.
  23. V prípade, ak by bola Spoločnosť povinná v súvislosti so Zmluvou plniť za Zákazníka akékoľvek peňažné plnenia (napr. sankcie, pokuty, náhrada škody a iné), ktorých povinnosť uhradiť by vznikla Spoločnosti konaním Zákazníka, Zákazník sa zaväzuje znášať v plnom rozsahu všetky za neho uhradené plnenia a bezodkladne ich uhradiť Spoločnosti v plnom rozsahu, a to najneskôr do troch (3) kalendárnych dní odo dňa doručenia osobitnej písomnej výzvy Spoločnosti Zákazníkovi spolu s predložením dôvodu takejto úhrady.
  24. Povinnosti podľa tohto článku VOP sa vzťahujú primerane aj na vonkajšie priestory Boxu, priestory priľahlé k Boxu a spoločné priestory nehnuteľnosti, v ktorej sa Box nachádza (objekt Grepo).

XII. Ochrana osobných údajov

  1. Spoločnosť spracováva osobné údaje len v nevyhnutnej miere a nevyhnutnom rozsahu k naplneniu účelu spracovania za podmienok upravených týmito VOP a vyhlásením o ochranné osobných údajov dostupných na webovej stránke www.grepo.sk a v súlade so znením zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, nariadenia GDPR – Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 zo dňa 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) a ostatných relevantných právnych predpisov. Prevádzkovateľom osobných údajov v rozsahu podmienok tohto článku je Spoločnosť, pretože Spoločnosť určuje účel a prostriedky spracúvania osobných údajov. Spoločnosť sa zaväzuje informovať Zákazníka o akýchkoľvek zmenách týkajúcich sa spracúvania osobných údajov prostredníctvom webových stránok www.grepo.sk.
  2. Spoločnosť spracováva osobné údaje Zákazníkov, ktorými sú konkrétne meno, priezvisko, adresa bydliska, telefónne číslo, e-mailová adresa, číslo karty, platobná história a údaje o kontaktoch s užívateľom pre účely stanovené vo vyhlásení o ochrane osobných údajov dostupnom na internetovej stránke www.grepo.sk. Spoločnosť je oprávnená nakladať s osobnými údajmi Zákazníka len v prípadoch umožnených právnymi predpismi, menovito za týmito účelmi:
  • a)    uzavretia a plnenia Zmluvy, jej zmeny alebo ukončenia,
  • b)    riadna evidencia Zákazníkov,
  • c)    príjem a evidencia platieb a evidencia pohľadávok,
  • d)    vybavovanie akýchkoľvek podaní Zákazníkov,
  • e)    dodržanie právnej povinnosti spracovateľa,
  • f)     ochrany práv a právom chránených záujmov spracovateľa alebo tretích osôb.
  1. Zákazník pri tom berie na vedomie, že poskytnutie osobných údajov je dobrovoľné. Bez ohľadu na uvedené Zákazník berie zároveň na vedomie, že neposkytnutím osobných údajov v rozsahu vyžadovanom pri registrácii nie je možné Zmluvu uzavrieť.
  2. Osobné údaje Spoločnosť spracúva po dobu účinnosti Zmluvy, ako i po jej skončení, po dobu trvania premlčacích lehôt alebo do úplného vysporiadania práv a povinností z predmetného zmluvného vzťahu, ak právne predpisy nestanovia inak alebo v prípade splnenia zákonných podmienok pre uplatňovanie práv alebo splnenia iných povinností uložených zákonom na uplatnenie práv.
  3. Spoločnosť je na základe súhlasu Zákazníka, ktorý udeľuje pri uzavretí Zmluvy, oprávnená spracúvať v nevyhnutnom rozsahu osobné údaje uvedené v bode 2. tohto článku VOP na účely marketingu, predovšetkým propagácie a ponúkanie služieb Spoločnosti, šírenia ďalších obchodných oznámení, vykonávanie prieskumov spokojnosti a na zvyšovanie kvality služieb. Za týmto účelom môže Spoločnosť využívať aj tzv. cookies (malé súbory, ktoré sa ukladajú v počítači Zákazníka) pri návšteve webových stránok Spoločnosti. Zákazník má právo takýto súhlas kedykoľvek odvolať.
  4. Spoločnosť sa zaväzuje, že zabezpečí náležité opatrenia na ochranu identifikačných a iných osobných údajov, ako aj informácií o Zákazníkovi v súlade s platnými právnymi predpismi.
  5. Zákazník berie na vedomie, že Spoločnosť je oprávnená poskytovať informácie a údaje spracúvané pri poskytovaní služieb na základe uzatvorenej Zmluvy so Zákazníkom v nevyhnutnom rozsahu:
  • a) tretím osobám, ktoré Spoločnosť poverila vymáhaním pohľadávok alebo uplatnením iných oprávnených práv Spoločnosti voči Zákazníkovi, a to za účelom uplatnenia pohľadávok a iných práv Spoločnosti, vrátane prípadu postúpenia pohľadávok Spoločnosti na tretiu osobu, a to i po ukončení zmluvného vzťahu so Zákazníkom,
  • b) súdom a iným orgánom verejnej správy, pokiaľ je to potrebné na uplatnenie práv Spoločnosti voči Zákazníkovi alebo splnenia zákonnej povinnosti Spoločnosti.
  1. Zákazník má právo prístupu k osobným údajom, právo na opravu osobných údajov, právo na vymazanie, právo na obmedzenie spracovania, právo na presnosť údajov a právo namietať. S otázkami či pripomienkami v tejto súvislosti sa môže Zákazník obrátiť na kontakty uvedené vo vyhlásení o ochrane osobných údajov na stránke www.grepo.sk.

XIII. Reklamačný poriadok

  1. Tento reklamačný poriadok upravuje spôsob, podmienky a postup pri riešení reklamácií
  2. Zákazník má právo na uplatnenie zodpovednosti Prevádzkovateľa za vadu Nájmu, a to v prípade, ak Box nemohol užívať pre účely skladovania preto, že Prevádzkovateľ si neplní svoje povinnosti zo Zmluvy. Práva zo zodpovednosti je Zákazník povinný si uplatniť bez zbytočného odkladu, a to najneskôr do piatich (5) kalendárnych dní od ich vzniku. Práva zo zodpovednosti za vadu Nájmu, a teda reklamácie, sa uplatňujú u Prevádzkovateľa na jeho kontaktných údajoch zverejnených na webstránke www.grepo.sk. Prevádzkovateľ neposkytuje žiadnu záruku za akosť.
  3. Reklamačné konanie sa začína dňom doručenia oznámenia Zákazníka o uplatnení reklamácie Prevádzkovateľovi, v ktorom Zákazník pravdivo uvedie informácie o vadách, najmä presne popíše dôvody, pre ktoré nemôže užívať Box na účely skladovania a špecifikuje povinnosť, ktorú Prevádzkovateľ v tejto súvislosti porušil. V prípade existencie vady Nájmu, má Zákazník právo: 
  • a) na primeranú zľavu z Nájomného za obdobie, počas ktorého vada trvá alebo 
  • b) výmenu Boxu za Box s podobnými parametrami alebo 
  • c) odstúpiť od Zmluvy alebo
  • d) sa s Prevádzkovateľom dohodnúť na inom spôsobe vybavenia reklamácie.
  1. Prevádzkovateľ je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď alebo v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu, najneskôr do tridsať dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Zákazník je oprávnený na voľbu spôsobu vybavenia reklamácie podľa podmienok uvedených v ods. 3. a) až d) iba v prípade, ak je spotrebiteľom, pričom ak tak neučiní pri uplatnení reklamácie, je voľbu spôsobu vybavenia reklamácie oprávnený určiť Prevádzkovateľ podľa svojho uváženia. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako tridsať dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania vyplatením primeranej zľavy z Nájomného, výmenou Boxu, odstúpením od Zmluvy, uzavretím dohody o inom spôsobe vybavenia reklamácie alebo jej odôvodnené zamietnutie. Prevádzkovateľ o vybavení reklamácie vydá písomný doklad najneskôr do tridsať kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie, a to zaslaním na e-mailovú adresu Zákazníka.
  2. Ak je reklamácia uplatnená e-mailom, Prevádzkovateľ doručí potvrdenie o uplatnení reklamácie Zákazníkovi ihneď, ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak Zákazník má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom. O výsledku vybavenia reklamácie bude Prevádzkovateľ informovať Zákazníka bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.

XIV. Záverečné ustanovenia

  1. Tieto VOP platia v celom rozsahu práv a povinností zmluvných strán, pokiaľ nebolo medzi zmluvnými stranami písomne dohodnuté inak.
  2. Vzťahy, ktoré nie sú upravené týmito VOP, sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov, zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov a  zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
  3. Zmluvné strany sa dohodli, že prípadné spory, ktoré vzniknú v súvislosti so Zmluvou budú prednostne riešiť mimosúdnou cestou, a to vzájomnou dohodou; v opačnom prípade bude takýto spor medzi Zmluvnými stranami riešiť príslušný súd v zmysle zákona č. 160/2015 Z. z. Civilný sporový poriadok v znení neskorších predpisov.
  4. Zmeny, doplnky a zrušenie VOP – platnosť a účinnosť dňom ich písomného potvrdenia zo strany Spoločnosti. Za potvrdenie sa považuje zverejnenie upravenej verzie VOP na webových stránkach www.grepo.sk. Spoločnosť je oprávnená jednostranne upraviť, doplniť či zrušiť VOP a túto zmenu oznámiť existujúcim Zákazníkom formou emailu alebo odkazom na web www.grepo.sk. V opačnom prípade platia pre Zákazníka VOP platné v čase uzatvorenia Zmluvy.
  5. V prípade nesúhlasu je Zákazník oprávnený svoj nesúhlas vyjadriť písomne na e-mailovú adresu: info@grepo.sk.